Saturday, October 19, 2013

Hazir Yufka Ile Baklava




Yufka acmayi unutmusum artik ben. Cocuklugumda daha guzel buyutebiliyordum yufkalari. Artik yemek tabagindan oteye gitmiyor buyuklugu. Ne olmus olabilir sebebi?? Annemin oklavasinin sihri mi vardi acep ?? Benimki bavula sigsin diye pek bi minik. Ama baklavayi sararken pek guzel ise yaradi.
Yufka acamiyoruz diye boyle guzel tatlardan mahrum kalmiyoruz elbette. Parayi basip hazir baklavalik yufka aliyoruz. (Phyllo Dough) diye marketlerin buzdolabi reyonlarinda bulabiliyoruz Amerika'da. 4 numara diye geciyormus ama uzerinde nerde yaziyor inanin henuz bulamadim.
Bir kutusunun icinde 2 ayri poset oluyor.Bu da demek ki bizim tarifimiz 2 tepsi icin. Orantili bicimde arttirip azaltabilirsiniz. Evinizdeki dikdortgen tepsi ( 9" - 13" veya 10"-14") ideal olculer baklavayi koymak icin.
Yardim aldigim kaynak you tube 'da "Baklava rolls- Easier than makin squares" acip izleyebilirsiniz.
Ufak oynamalar da yaptim kendi capimda :)

Ise serbeti hazirlayarak baslayalim;
2 + 1/2 cup su (1 cup = 250ml)
3 cup seker
1 yemek kasigi limon suyu

Sekeri suya karistirarak iyice yedirelim kaynama basladiktan sonra altini iyice kisalim.
Limon suyunu ilave edip 2 dakika daha kaynatip ocagin altini kapatalim.
Serbetin soguga yakin olmasi gerekiyor.

Baklava icin;
1 paket hazir pyhllo dough
3 stick tereyag ( 1 stick = 113 gr.)
2 cup ceviz/antep fistigi

Gereken diger malzemeler;
Oklava
Yagi surmek icin firca
Dikdortgen tepsi
Kesmek icin bicak

Yapilisi;
Tereyagini bir kapta yakmadan eritelim. Uzerinde beyaz kopuk olustuysa onlari kasikla ayiralim.
Dograyicida ceviz / fistik artik neyi tercih ederseniz guzelce parcalayalim.Firca ile kullanacagimiz tepsiyi yagladiktan sonra baklava paketini acalim. Benim kullandigimda 1 paketinde 22 tane yufka cikti.11 sira da tepsiye gayet guzel yetiyor.
Dikdortgen seklindeki yufkamizi hemen yagliyoruz kurutmadan ve uzerine cok az ic harci serpistiriyoruz..Cok koyunca sarilirken yirtilabiliyor.Fistik cevize gore daha kolay sarildi.(2 tepsi fistikli,1 tepsi de cevizli yapmistim da ordan biliyorum) Oklavayi uzunlamasina yufkanin uzerine koyup yufkayi sariyoruz.Hemen ikinci yufkayi yaglayip oklavaya tekrar sariyoruz.Iki yufkayi sardiktan sonra her iki tarafindan ortaya dogru buzusturup oklavayi bir kenarindan cekerek tepsiye enine dogru koyuyoruz.Tum paketi bu sekilde bitirip artan yagi sarmalarin uzerine suruyoruz.
Azicik isinmis 350F da uzeri pembelesinceye kadar pisiriyoruz. Tam sure vermek istemiyorum, firinin cesidine gore degisir ancak yaklasik 30 dk civari diyelim.Ben firinin isigini aciyorum ki kapisini acmadan kizarip kizarmadiklarini anlayayim.
Pisen baklavalari firindan cikarip ilk sicakliklarinin gecmesini bekliyoruz (2-3 dk) Sivri uclu bir bicakla istedigimiz buyuklukte kesiyoruz.Sonrasinda da serbetini paylastiriyoruz. Eger benim gibi ic malzemeden de arttirdiysaniz onlari da uzerine dokup susluyoruz.
Uzeri acik bir sekilde disarida 4-5 saat bekletiyoruz ki citir citir olsun.Hemen uzeri ortulurse yumusacik baklavaniz olur.
Bu kadar yazi gorsel olmadan pek anlam ifade etmiyor degil mi?


Gece vakti cep telefonuyla cekmistim, isik yetersiz kalmis.Ancak goruntusu size fikir verebilir diye dusunuyorum.
Denemenizi tavsiye ederim.Cok guzel geri donusumler aliyorsunuz :) Nazar degip tabak bile kirabiliyosunuz :-)

Afiyet olsun!


2 comments:

  1. Denedim harika oldu. Misafirlerim cok begendiler, hatda giderken tabak yapip goturduler:) tarif icin tesekkurler..

    ReplyDelete
  2. Oleyyy, guzel olmasina ve begenilmesine cok sevindim canim. Umarim planladigin herseyi yapabilme vaktin olmustur misafirlerin icin.

    ReplyDelete