Wednesday, December 4, 2013

Scone versem yer misiniz?



Bana gore "scone" un Turkce karsiligi corek degil.O yuzden Ingilizce yazacagim kusura bakmayin. 
En azindan bu tarif tatli oldugundan corek demek icimden gelmiyor.
Hatirliyorum da ilk scone u bundan yillar yillar once Ingiltere'de yemistim. Ohhh bol tereyegli ve peynirliydi.Ona corek diyebilirim iste.Sicak sicak cayin yaninda cok guzel gitmisti. Tabi sonra unutmusum onu.
Ta ki Starbucks' taki yabanmersinli scone larin kahve ile ne guzel ikili oldugunu fark edinceye kadar... Ben uzunca bir sure kocaman scone lara hic de azimsanmayacak para odedim:( Hem de kac kalori oldugunu bile bile yiyordum. Bir ay kadar once zahmet edip de tarifine bakayim dedim. Internette pek cok tarif var.Kimi yumurta kullanmis kimi kullanmamis.Ben en basitini, en az malzemeki olanini sectim :) Istedigim tarifi foodnetwork.com'da buldum. Ancak kendimce eklemeler yaptim. Oradaki tarife gore icine cok az seker koyup uzerine ekstra pudra sekeri, tereyagi ve limon suyu ile sos yapiyorsun. Basit olan guzel olandir mantigindan yola cikarak bana gore gayet lezzetli bir scone tarifim oldu. Bu ara yaban mersinleri oldukca pahali o yuzden taze meyve ile yapmadim henuz. Kilerdeki kuru meyveleri bitiriyorum bu tarifle. Kuru nar, kuru uzum ve cikolata parcalari su ana kadar kullandiklarim.Malzemelerimiz soyle;

2 cup + tezgaha serpmek icin biraz daha un
5 yemek kasigi seker
5 yemek kasigi (70 gr. civari) tereyag
1 paket kabartma tozu
1 cay kasigi tuz
1 cup + biraz da uzerlerine surmek icin sivi krema
1 cup yaban mersini veya 1/2 cup kuru meyve

Oncelikle kuru malzemeleri bir kapta guzelce karistiralim. Unumuz havalansin. Soguk tereyagini kup kup dograyip ilave edelim. Una iyice karismasini saglayalim. Puf noktasi sanirim burasi. Tereyaginin una iyice yedirilmesi gerek.Taze veya kuru meyveyi de ilave edip una karistiralim.En son kremayi ekleyip kuru yer kalmayincaya dek karistiralim.Oyle diger kurabiye hamurlari gibi yogurmak gerekmiyor.Bir iki dakika karistirmak yeterli.Yumusak, biraz ele yapisan bir hamur oluyor.Hafif unlanmis tezgaha koyup sekil vermek icin elimizle uzerine bastiriyoruz. Isterseniz dikdortgen prizma yapip bicakla ucgen seklinde kesebilirsiniz. Ya da benim gibi kurabiye kaliplariyla yuvarlak sekil verebilirsiniz. Uzerlerine yumurta sarisi surer gibi krema surup onceden isitilmis (400 F) firinda yaklasik 20-25 dk. pisiriyoruz.
Yine ayni seyi yazacagim, firindan firina fark edebilir en iyisi kontrol edip kurdan testi yapmak.

Sonuc ise kurabiye kadar sert degil ama kek kadar yumusak degil, cayi veya kahveyi tamamlayici guzel bir lezzet. Afiyet olsun efendim!


No comments:

Post a Comment