Wednesday, March 30, 2016

Corek yapiyorum bu ara...


Ben yeni bir yazi eklemeden koskoca Mart ayi bitmek uzere. Aslinda her zamanki gibi niyetlendim ama ulkedeki durumlardan dolayi ruh halim izin vermedi. Artik bunu surekli yasamaya ve bu duruma alismaya basladik. Dua etmeliyiz, belki de her zamankinden daha fazla dua etmeliyiz...

Baslikta da gorulecegi uzere aslinda cok sevdigim ama daha once yapmaya cekindigim bir tarifti. Tarifin orjinali kekevi.com'da bulunuyor. Sevgili Aysenur Hanim videolu tarifiyle gayet guzel anlatip gostermis. Hashali corek hamurunun aynisini tahin ve seker koyarak tahinli yaptim bi de. Hangisini isterseniz. Biz cok begendik. Fazla yediriyor soyleyeyim. Diyetteyken sakin sadece kendinize yapmayin. Yapip baskalariyla paylasin tamam mi?
Simdi malzemelere gecebiliriz.

Hamur icin;

1 su bardagi ilik su (oda isisindaki suyu mikrodalgada 1 dakika isitiyorum ben)
1/2 su bardagi sivi yag
3 kasik yogurt
1 yumurta aki (sarisini uzerine surmek icin kullanacagiz)
1 yemek kasigi maya
1 yemek kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
4 cup + 2 kasik kadar un

Icine surmek icin hazir hashas ezmesi kullandim ben, yani yagla acmadim o yuzden olcu veremiyorum maalesef bunun icin.
Tahinli corek yaparken de;
1 cup tahin + 1/2 cup seker karisimi yeterli geldi.

Oncelikle ele yapismayan ama cok da sert olmayan guzel bir hamur yoguruyoruz. Ben her zamanki gibi maya ve sekeri ilik suyla karistirip ardindan diger sivi malzemeleri ekliyorum. 3 cup un koyup karistirirken mikserle tuzunu ilave ediyorum.4. cup unu bir anda eklemiyorum, kontrollu bir sekilde ekliyorum. Ilave olarak 2 kasik daha un kullandim ben her iki corek hamurunda. Ama yumurta buyuklugune gore belki 3 kasik bile olabilir ihtiyaciniz.

Hamurun uzerini ortup 30 dakika kadar dinlendiriyoruz. Kendinize calisma alani hazirladiktan sonra dinlenmis hamurumuzu 6 parcaya ayirip beze yapiyoruz. Merdane ile servis tabagi buyuklugunde aciyoruz. Capi 20-25 cm yeterli olur. Yan tarafimiza koyup uzerine karisimdan suruyoruz.
Diger bezeleri de acip hamurlari ust uste koyuyoruz ki aralarina hep hashasli/tahinli karisimimizi suruyoruz. Kendini birakmis olan hamurumuzu biraz cekistirerek kenarlarindan buyutuyoruz. Toplamda 6 kat olan yuvarlak hamuru ortadan ikiye kesip birini digerinin uzerine koyuyoruz. Simdi 12 kat olan "D" seklinde hamurumuz oldu. Yaklasik 2 cm eninde seritler kesip buruyoruz. Isterseniz tepsiye burulmus haliyle yuvarlamadan dikey koyabilirsiniz. Isterseniz de benim yaptigim gibi yuvarlak tepsiye ortadan baslamak kaydiyla dizebilirsiniz.Uzerine daha once ayirdigimiz yumurta sarisini surup tepsi mayasi icin 30-40 dakika daha bekletiyoruz. 420F de isitilmis firinda uzeri kizarincaya kadar pisiriyoruz.

Sonra da yanina taze demlenmis bir bardak cay alip tadina bakiyoruz. Piserken inanilmaz bir koku oluyor. Hashasli coregi yaparken bu koku beni taaa lise yillarima goturdu. Carsamba sabah kalvalti menumuz olurdu hashasli corek cogu zaman ve ben cok severdim. Hey gidi Isparta hey... Neredeyse 20 yil oncesinden soz ediyorum desem ne kadar yaslanmis oldugum ortaya cikiyor. Ama gercek bu, tutamiyoruz zamani.

Simdilik bu kadar ben kactim, isler gucler beni bekler malum ay sonu geliyor. Yaradana emanet olun!

No comments:

Post a Comment