Wednesday, November 20, 2013

Kirmizi

Evet bu rengi seviyorum...
Mutfakta, arabada, kiyafette, bayrakta... Seviyorum huyum kurusun :-)
Daha onceki yazimda yazmistim arastirdigimizi veee dun itibariyle mutfagima tesrif etti kendisi.

Simdi burada amacim reklam yapmak veya hava atmak degil sadece mutlulugumu paylasmak...Allah isteyen herkese bundan fazlasiyla (aparatlariyla birlikte )nasip etsin.
Birkac yildir aklimdaydi ama esime bile soylememistim. Butceyi sarsacak bir fiyati var cunku. Ne zamandir da fiyat arastirmasi yapiyorduk. Macy's de cok cazip 2 gunluk kampayayi gorunce dun oglen esimle gidip aldik biz de.
4 yil oncesine kadar alisveriste kupon falan kullanmayan bir insandim. Zaten Turkiye'de kupon denince gazeteden kesilenler aklima geliyor.Itinayla biriktirip yemek takimi veya ansiklopedi aldik mi aldik zamaninda. Turkiye - Amerika kiyaslamasi da degil derdim.Ancak gozume carpan ve buradaki yasayis duzeninde gayet normal sayilan bazi seyler ulkemizde garip kaciyor.Eh buradaki duzenin gerektirdigi sekilde biz de yapiyoruz. Indirimi beklemek, kuponlari cantaya doldurup magazaya goturmek ve sonrasinda yuzsuzluk yaparak acaba bu da geciyor mu, bunu da deneyelim demek. Kendimi Boyner'de alisveris yaparken dusunuyorum (Beymen veya Network demedim haa) da boyle birsey sorsaniz kasadaki gorevli size nasil bakar...
Israfin onune gecelim, musriflik iyi degildir denilir ancak gittiginiz restoranda bitiremediginiz yemeginizi paket yaptirmak isteseniz kac tane garson size uzaydan gelmis edasiyla bakar veya bakmaz. Oysa burada o kadar olagan bisey ki. Isterseniz o artan yemegi yemeyin, alin ve sokak hayvanlariyla paylasin.Ama cope gitmesin. Sadece restorana gidince degil heryerde bu uygulama olabilir. Misafirlige gittiginize tabaginiza cok koyulmussa onu baska bir kaba alip yaninizda goturebilirsiniz. Boylelikle hem siz midenizi sisirip hazimsizlik cekmezsiniz hem de ev sahibi yemekleri yenilmedi diye uzulmez.
Kucuk seyler ancak uygulandiginda cok buyuk sonuclar getirebilir. Dogaya yeterince zarar veriyoruz zaten.  Bizlerin cevre konusunda gosterecegi hassasiyet cocuklarimiza ornek teskil edecektir. Onlar bizden daha sanssiz olabilirler. Kakaonun bile sunun surasinda kac yil omru kalmis.Yesil alan, su kaynaklari vs. orneklerini vermiyorum bile.Her zamanki gibi kirmizi ile baslayip hangi konuya geldim.

Benim cok sevdigim bir Rumeli turkusunu yazayim da size gunun geri kalan zamaninda dilinize dolansin :-) Hem de icinde kirmizi geciyor.

Kirmizi gulun ali var
Her gun aglasam yeri var
.....
Hatirladiniz degil mi ? O zaman size iyi soylemeler.

No comments:

Post a Comment