Monday, March 10, 2014

Kahve Bahane...

Asil yazma amacim farkli desem de blogumda Turk kahvesi tarifinin olmasini istiyordum ne zamandir. Mis gibi taze kavrulmus icinde de sakiz aromasi bulunan kahveye kocam bile hayir diyemedi ki kendisi bir Erzurumlu olarak cay tiryakisidir ;-)

Genelde evde yaparken su yerine sut kullaniyorum ben.Kabul etmek gerek sert bir kahve Turk kahvesi.Ama cok sekerli de icemiyorum. Sut bu nedenle benim icin iyi bir kurtarici oluyor.
Gerekli malzemeleri yazmak biraz garip kacti simdi, canim kahve iste daha ne olsun demiyecegim elbette.

- Cezve
- Kac fincan yapilacaksa o olcude su/sut
- Kac fincan yapilacaksa o kadar cay kasigi dolu dolu kahve (ben TR'den sakizli Turk kahvesi getirdigim icin onu kullandim,sade de olabilir)
- Kac fincan yapilacaksa o olcude seker (orta sekerin azini seviyorum ben yani yarim cay kasigi seker kisi basi)

Cezveye once kahve ve seker ardindan su/sut ilave edilip kasikla karistirilir. Orta atese pismeye birakilir ki bu arada karistirilmamalidir. Uzerindeki kopukler kabarmaya basladiginda cezve ocaktan cekilip kopukler kasik yardimiyla fincanlara paylastirilir. Kahvenin kalan kismi tekrar ocagin uzerine konularak kaynamasi saglanir. Cok degil bir kez daha kabarinca ocagi kapatip cezvedeki kahveyi fincanlara bosaltabiliriz. Benim metodum bu arkadaslar. Gonul ister ki soyle kozde agir agir pisireyim kahveyi... Oylesi daha makbul olur ama sartlar diyelim biz. Boylesi de daha pratik ;-))


Bazen keyif olur bana kahve bazen de bas agrisini gidermede ilac olur kendisi. Bazen sade icilir bazen de resimdeki gibi guzellikler eslik eder. Neredeyse 500 yildir bizimle ozdeslesmis olan (Osmanli'ya gelisini dusunerek yazdim) bu yontemi, bu kahve turunu arada hatirlamak ve tuketmek gerek diye dusunuyorum. Unutulmasina izin vermeyelim lutfen...

Taa yazinin en basinda soyleyecekken en sonuna kalan haber su sevgili okuyucu: Ben deniz dusundu tasindi, bu blogu hem Turkce hem de Ingizce halinde goruntuleyemeyecegine karar verdi. Bugun itibariyle baska bir blogum daha oldu. Burada da kendimden ama ozellikle tariflerden soz etmeye calisacagim. Ancak yazilar Ingilizce olacak. Turkce bilmeyen veya anlamakta zorluk ceken arkadaslara da bir nebze olsun yardimci olabilecegimi dusunuyorum boylelikle. http://fromsevcanskitchen.blogspot.com/ da adresim. Reklam gibi oldu ama benden haberler bu kadar.

No comments:

Post a Comment