Tuesday, August 26, 2014

Canim Simit Istedi


Daha once denemeye usenmistim hep. Son birkac gundur yapmayi kafama koymustum ama.Ilk denemeye gore oldukca basarili bana gore.Sadece sekil verme konusunu biraz gelistirmem gerekiyor.
Malum bu konuda pek yetenekli degilim. Evet evet simitten bahsediyorum. Aslinda buradaki markette Seyitoglu'nun simitlerini bulabiliyoruz ama tazecik olmuyor iste. Hem piserken cikardigi koku muthisti ;-))

Tarif olarak http://arifetarifgerek.blogspot.com/2010/05/sokak-simiti.html den yararlandim.
Nurdan Hanim gayet guzel resmetmis her asamasini. Bana da sadece yeme kisminin fotografini cekmek kaldi ;-)



Kullandigim malzemeler soyle;

- 1 cup ilik sut
- 1 cup ilik su
- 2 yemek kasigi toz maya
- 2 yemek kasigi seker
- 3 cay kasigi tuz
- 1 yumurta
- 2 yemek kasigi sivi yag
- 5 cup + 2 yemek kasigi un

uzeri icin de;
- 1 cup kavrulmus susam
- 2 yemek kasigi pekmez
- 2 yemek kasigi su

Elde yoguracaksaniz ilik sut,su, maya ve sekeri agzi kapali olarak bekletip mayanin kabarmasini saglayin ilk olarak. Mikserle yoguracaksaniz buna gerek kalmiyor. Onlari guzelce karistirip daha sonra yumurta, sivi yag ve unu ilave edebilirsiniz. Ben unu koyduktan sonra tuzu ekliyorum. Seker ve tuzun ayni anda kullanilmasi cok dogru gelmiyor bana.Konunun uzmani olmadigim icin iddiali da degilim ama... Bana 5 cup undan sonra yaklasik 2 kasik daha un gerekti ama onu olculu bir bicimde azar azar koydum. Pogaca hamuruna gore daha sert bir hamur oluyor. Yarim saat agzi kapali olarak bekleyip hamurun kabarmasini saglayalim. Sonra da hafif unlanmis tezgahta hamuru 10 esit parcaya ayiralim. Simit seklini verip once su ve pekmezi karistirdigimiz tabaga sonra da susami koydugumuz tabaga batiralim simitlerimizi ve her yeninin susama bulandigindan emin olalim. Tepsiye mumkun oldugunca bosluk birakarak dizelim. Yaklasik yarim saat daha tepside mayalanmalarini saglayalim. 475F 'de yaklasik 10-12 dakika kadar pisirelim. Ve simitlerimiz hazir. Sekil verme kismi biraz el oyalayici olsa da sonuc buna degiyor. Denemek isteyenlere afiyet olsun.

PS: Ben direkt kavrulmus susam kulladim ama beyaz susaminiz varsa evde yapismaz bir tavada surekli cevirerek once susamlari kavurabilirsiniz. Sabir isi oldugundan ben isin kolayina kactim ;-))

4 comments:

  1. Taze simit gibisi varmi? Firindan yeni cikmïs,kendi ellerinle yâpmïssin.Yannda da peynir,zeytin cay,deme o keýife :))

    ReplyDelete
  2. oyle valla Sulecim, ayiptir soylemesi iyi gitti ;-) ama resimdeki tepsi benim degil esim icindi. Ben dayanamayip ayakta yedim diger tepsiyi pisirirken.

    ReplyDelete
  3. Türkiye'de yaşamama rağmen benim canım çekti, o kadar güzel yapmışsın ki :)

    ReplyDelete
  4. Tesekkur ederim sekerim, insallah evime gelirsen sana yaparim, simit acma, pogaca, ne istersen ;-)

    ReplyDelete