Tuesday, May 30, 2017

Hos Geldin Ramazan


Yine buruk ama bir o kadar da heyecanli... Vucudun manevi ihtiyacina hitaben yaradanin bizim icin dusundugu bir sure. Huzurdur benim icin Ramazan. Tahammuldur, saygidir, ve tabi sukur ve tefekkurdur.

Cocuklugumda da heyecanlanirdim. Annemlerin sahur yapmasini cok kiskanirdim. Olur da benden habersiz farkli bisey yerler diye uyanirdim cogu kez. Annem bazen direkt yatagima gonderirdi, bazen de onlarla oturup biseyler yememe izin verirdi. Hosaf ve sutlu incir (incir uyutmasi) geliyor aklima nedense. O zamanlar da tatli seviyordum ;-)

Bes yas benim icin artik olaylari daha ciddiye almam gerektigini dusundugum bir cizgi oldu. Kayra'dan bahsediyorum. Buyudugunde artik hatirlayabilecek yasa geldi. Onun da biraz ozel hissetmesini, guzel anilar biriktirmesini istiyor ve diliyorum. Tabi gurbette olunca bazi seyler daha zor veya farkli oluyor. Ramazan ayi geldigi icin evimizi susledik gecen Cumartesi. Haftaici bunun icin vaktimiz yoktu cunku. Ona dinle ilgili bilgileri de aktarmadan yardimci olacak Ramadan Activity Book almistik, simdilik begendi gibi. Gun icinde yeri geldigince oruclu oldugumu hatirlatmam gerekiyor ve bunu neden yaptigimizi kendimce dillendiriyorum.  O ne kadar anliyor henuz bilemiyorum. 

Bir de komsularimizla ilk gunumuzu paylasmak adina asagidaki kutulari hazirladik. Epey bir on calisma gerekti benim icin. Cok basit deyip gecmeyin lutfen. Evde bu tarz malzemeler olmadigi icin plan yapmak, malzemeleri tedarik etmek ve kutulari yapmak, yiyecekleri hazirlamak dusundugumden uzun surdu. Esimin de bu konuda yardimlarini es gecmemem gerekir. 


Musluman komsulari olarak bir ay boyunca ne yapacagimizi yazan bir yazi ekledik. Kim ne kadar bilgi sahibi Ramazan hakkinda bilemiyoruz cunku. Yiyeceklerin neler oldugunu da yazdik. Cocuklarla beraber aksam uzeri dagittik. Bir tanesi ayni sokakta oturdugumuz Kayra'nin ogretmeni icindi. Ilk gittigimizde kapi acilmamisti. Kayra'nin israriyla ikinci kez sansimizi denemek istedigimizde bu kez kendisiyle gorusup kutusunu verebildik. Tabi herkesin yuzunde once bir saskinlik oluyor, sonra yemek oldugunu ogrenince mutlu oluyorlar ;-)) Bu belki de koca okyanusa bir deniz yildizi atmak gibi ama herkes bir deniz yildizi atsa ne guzel olur degil mi?

Rabbim bu ozel gunleri layikiyla gecirmemizi nasip etsin! Mumkunse kimseyi aclik ve hele de susuzlukla imtihan etmesin. 
Cuma gunu 35 yasina girecegim konusundan hic bahsetmiyorum bile.
Sevgiyle...


No comments:

Post a Comment